nyhet

Verksamhetsberättelse 2021

Stolt ordförande utbrister äntligen!!! Vilket jubileumsår vi hade! Massor av roliga aktiviteter och fantastisk verksamhet. Pricken över i:et var att vår stora stjärna Marcus Nyman fick sin efterlängtade världsmästarmedalj. Brons på vm i Ungern med strålande matcher visar vilken stjärna och fin förebild han är för svensk judo. Han fortsatte med sitt tredje OS-deltagande och gjorde sitt bästa (förlust mot världsmästaren i andra matchen). Stort grattis!

Vi fick möjlighet att umgås tillfälligt under året och firade med visionsdag och jubileumsfest på Sundby Gård i augusti. Även om det var begränsat så kunde ca 50 av klubbens tränare och hedersmedlemmar träffas och fira. Jag och förbundsordförande Kristina Pekkola fick stolt dela ut massor av förtjänsttecken och andra utmärkelser. Tack Mia och Emma för arrangemanget!

Vi fortsatte med firandet och vi var bäst på banketten på svenska judoförbundets 60- årsjubileum på Norra latin. Ca 30 medlemmar dansade, sjöng och hade mycket trevligt på festen.

Vi kunde tacka våra tränare, ledare och funktionärer med en specialkollektion av klubbkläderna som visar vilka vi är och står för. För första gången på väldigt länge kunde vi erbjuda barnen ett sommarläger och det blev succé! Tack till alla fina ungdomsledare som tog hand om barnen och för att ni är så fina föredömen!

Vi fick nya svartbälten, 5:e dan till vår fantastiske tränare Rikard samt genom Maya, Gantulga och Tor (alla 1 dan). Väl förtjänt allihop! Jubileumsåret avslutades på bästa sätt genom en gemensam resa till Skurup och svenska mästerskapen för lag och kata. Total succé då herrarna försvarade sitt guld och andra herrlaget tog silver. Damerna tog silver samt att Pernilla och Rikard tog klubbens första guld i kata (Ju no kata). Vilken resa, vilka prestationer och vilket gäng! I och med medaljerna är vi Sveriges främsta klubb i lag genom tiderna, mästarklubben!

Tack till coacherna, supporters och vänner som hjälpte till! Ett stort tack till klubbsamordnare Sandra som ordnade med det mesta och såg till att det blev så bra!

Vi skall nu inte slappna av utan fortsätta utveckla klubben och fullfölja vår vision: ”Mästarklubben i all vår verksamhet”!

Att fortsätta erbjuda bästa kvalité på träningar, aktiviteter, tävlingar och välkomnande. För att lyckas behöver vi alla medlemmar fortsätta sätta ribban högt och hjälpa till så att våra barn, ungdomar, vuxna och elit kan utföra judo på bästa sätt och bidra till att göra världen bättre!

Ödmjukaste hälsningar,

Marcello Ribeiro Novaes